5/08/2009




Javel, Hei til dere :-) Nytt år nye muligheter. Fiske i Norsjø har løsna litt nå, 11 fisk siste 2 dager. Morgenfiske har vært Bra og vått og kaldt, med fin vind sørfra, som har rydda kraftig opp etter 1ste vårflommen. Trenger vel ikke si hva det fiskes med om dagen ))))) Anchovy special. Laffen (fullpott.no) har de selvfølgelig. Kot(krøkle) ligger øverst, og er bare til pynt.
Min hemmelighet: De sølvblanke 2 sorterings småbrislingene på 9-12 cm er mitt førstevalg hehe. (+ noe små perler fra Tuva`s smykkeskrin.) Med svivel 60-80 cm foran. Ikke no annet. Fisken er hele bevegelsen.
Brislingen: Gjør ikke noe om de har begynt å få litt små-sår, og har litt "rar" kroppsform. De må selvfølgelig henge, og ikke være helt slappe. Noen ganger gir det spesielle rotasjoner, som jeg liker haha.
Fart 1.6-1.8 knop
Kanskje det kommer en video.
Bildet nederst: 7 fisk i går mellom 05.30 og 07.45.
2 dobbelthugg. Største var en Feit Torpedo som ikke ville gi seg, riktignok bare 1850g men Spreke 54cm(k-1.17) gjorde at jeg stod og lo og kosa meg fælt. 1,4 kg var nest størst. 1drøy kilo`s fisk gikk uti igjen pga garnskader sammen med flere små. Ahhh, Deilig å skjønne hvorfor jeg satt uti der, i kald vind og duskregn. Bonus er jo, at de beste matfiskene har Den kroppsformen, og helst... Jeg synes ørret under 2 kilo er å foretrekke på kjøkkenet.
Bilde øverst: 4 fisk i dag. 0530 hadde jeg fått 2 stenger uti, og holdt på med nr 3, da den største hugg. 2850g og 63 cm gir helt fine (k-1.14). Den midterste ser ut som lillebror`n til den til venstre... Over kiloen, og flere cm under halvmeter`n.
Veldig ruskete vær i dag.

Alt i alt har det vært mye fin kondisjon på fisken i år

Ingen kommentarer: